عمق دید

سبک زندگی ، بخش حقیقی و اصلی تمدن نوین اسلامی

عمق دید

سبک زندگی ، بخش حقیقی و اصلی تمدن نوین اسلامی

عمق دید

امام خامنه ای : بخش حقیقی ،آن چیزهایی است که متن زندگی ما را تشکیل می دهد ،که همان سبک زندگی است ،این بخش حقیقی و اصلی تمدن است . اگر در محیط اجتماعی ما گفتمانی به وجود بیاید که ناظر به رفع آسیب ها در این زمینه باشد میتوان مطمئن بود با نشاطی که نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران دارند ، ما در این بخش پیشرفت های خوبی خواهیم داشت .

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

باسلام 
ان شاالله جلسه چهارم از سلسله جلسات عمق دید چهارشنبه  4/اردیبهشت/92  باحضور دکتر یامین پور بعداز نماز مغرب و عشا در مسجد جامع ابوذر برگزار میشود.

آدرس : انتهای خیابان پیروزی - بلوار ابوذر - بین پل چهارم و پنجم 


 سبک زندگی

عمق دید
۲۸ فروردين ۹۲ ، ۲۱:۳۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

جلسه سوم عمق دید با استقبال خوبی برگزار شد و مطالب جذابی  در مورد سبک زندگی اسلامی با محوریت کتاب چهل حدیث حضرت امام و مفهوم علم حقیقی  بیان شد . 


جلسه سوم از سلسله عمق دید

خلاصه مطالب جلسه سوم : آیا چگونه زندگی کردن ما بر عقاید ما اثر می گذارد ؟ پاسخ به این سوال خیلی دقیق هست بنابراین به تشریح آن می پردازیم . یعنی اگر کسی سبک زندگی یا شیوه زیست اسلامی نداشته باشد کم کم اعتقادات و اخلاقیات او هم فاسد می شوند یا اینکه این دو موضوع به هم هیچ ارتباطی ندارد ؟ در حال حاضر عموم کسانی که به این سوال پاسخ می دهند معتقدند که سبک زندگی هیچ ارتباطی به عقیده انسانها ندارد و شما می توانید معتقد به اصول و فروع دین باشید ولی شیوه زیست شما برآمده از عقاید

اسلامی نباشد .


دانلود فایل صوتی جلسه سوم (کیفیت متوسط) :


 قسمت اول    قسمت دوم   قسمت سوم   قسمت چهارم    قسمت پنجم 


دانلود فایل صوتی جلسه سوم ( کیفیت  خوب ) : 


 قسمت اول     قسمت دوم   قسمت سوم   قسمت چهارم     قسمت پنجم 


 عموم مردم دارای این دقت نیستند که باید سبک زندگی آنها متناسب بر متن دین باشد . در واقع ضرورتی که ایجاب کرده که متفکرین و علمای ما از سبک زندگی اسلامی صحبت کنند هم همین مشکل و نوع دید مردم  است ...(مابقی در ادامه مطلب )

عمق دید
۱۴ فروردين ۹۲ ، ۱۶:۴۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲ نظر

خلاصه مطالب جلسه دوم: بسیاری از مفاهیم در سبک زندگی اسلامی دارای معنای عمیق و اثراتی در زندگی هستند که خیلی به چشم نمی آیند .نظام تاثیر و تاثرات در عالم  هستی دارای دو مفهوم و علت است اولی شامل عللی ومفاهیمی که هر انسانی آن را می فهمد و دومی علل واقعی وحقیقی آن است که امریست باطنی و غیبی .. عمدتا انسان ها نمی دانند که  چه چیزی بر روی چه چیزی اثر می گذارد . در آیات و روایات بعضی از این مفهوم ها و اثر گذاری ها پرده برداری شده است مثلا اثر رفتار امروز فرزند با پدر و مادر در زندگی آینده ی  او...  یا اثر دعای پدر و مادر در زندگی فرزندان یا دادن صدقه به منظور رفع بلا و یا اثر خمس در زندگی مادی و معنوی انسانها و ...

 (مابقی در ادامه مطلب)


دانلود فایل صوتی جلسه دوم 


.جلسه دوم  یامین پور

عمق دید
۱۴ فروردين ۹۲ ، ۱۵:۵۲ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر


خلاصه مطالب جلسه اول: در سلسله جلسات قبلی عمق دید که با محوریت اندیشه های شهید آوینی برگزار  شد، بیشتر مطالب راجع به سبک زندگی بود (البته با نگرشی فلسفی تر و ماهیت شناسانه تر )اما تعبیری که مقام معظم رهبری در باب سبک زندگی اسلامی ارائه کردند کار را  راحتتر کرد و در واقع به این مقوله  ابعادی عام تر و اجتماعی تری داد .

دانلود صوت جلسه اول عمق دید

درابتدا باید گفت که سبک زندگی در مفهوم با مهارت های زندگی دارای تفاوت است . مهارت های زندگی همان سلسله آموزش هایی است که یک خانواده می بینند و آن را در زندگی به کار می برند . مثل  تغییر شکل ظاهری زندگی یا تنظیم بهتر وقت و مصرف بهینه انرژی ، ولی در مقابل سبک زندگی دارای مفهومی عمیق تر  و دامنه دارتر که بستگی به  معنای دریافتی از زندگی دارد.

 (مابقی در ادامه مطلب)

جلسه سوم یامین پور 1

عمق دید
۱۲ فروردين ۹۲ ، ۱۹:۰۵ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳ نظر